Tiha reč

Tiha reč

Tiha reč

Tiha reč je knjiga sačinjena od trideset ilustrovanih kratkih tekstova i pouka. Jedno vreme je bila postavljena na internet, no pošto zakup sajta nije bio obnovljen, trenutno to nije slučaj.

Knjiga je bila izložena na izložbi BOOK-ART OBJECT 1 od decembra do januara 2008 godine u Muzeju 25.maj u Beogradu.

Sudbina ove knjige je i dalje neizvesna i uzbudljiva. Sa njom se uvek nešto događa.

* * *

Na originalnom internet izdanju objavljeno je i sledeće saopštenje koje pomalo razjašnjava o čemu se tu radi:

“Tekstovi koji sačinjavaju Tihu reč dolazili su niotkuda krajem avgusta i početkom septembra 2006. godine. Nisam sasvim siguran kako se to dogodilo, ali u periodu od oko dve nedelje vrlo intenzivno su mi padale na pamet ove rečenice koje sam odmah zapisivao u beležnicu. Bojao sam se da ih ne zaboravim i izgubim, jer iako su bile gošće u mojoj glavi osetio sam jednu vrstu odgovornosti prema njima.

Kada sam nabasao na trideseti tekst otvorivši enciklopediju Britanika (bio je to jedan pojam na slovo S koji sam slučajno otkrio i pomislio kako se vrlo dobro uklapa sa prethodnih dvadeset devet) sve je prestalo. Nakon toga nije mi dolazilo u glavu ništa slično ovome što možete da pročitate u Tihoj reči.

Dugo sam se pitao šta da uradim sa tim? Odlučio sam da pokušam da ilustrujem svaku od ovih kratkih pripovesti i pouka i postavim ih na internet. Dugo mi je trebalo da to uradim i bez pomoći i motivacije sa strane verovatno ne bih mogao da ispunim svoj naum.

Za sada imam jedan unikatan, tvrdo ukoričen primerak knjige koji sam nazvao Brdski primerak i ovaj na internetu. Nadam se da će uskoro da se pojavi još jedan unikatni primerak koji ću nazvati Rečni primerak.

Neobična je Tiha reč. Kao da je nisam ja napisao i kao da živi neki svoj život. Mene je
odavno prestala da pita za bilo šta.

Daniel, u Beogradu jeseni 2008.”

* * *

Primer jednog od tekstova u knjizi:

Tiha reč, Dosadnjakovići

Tiha reč, Dosadnjakovići

DOSADNJAKOVIĆI

Otac ubica govori sinu:

«U životu imaš lakši i mukotrpni put.
Lakši je taj da uništavaš lepotu, za to
ti je potrebno samo neznanje ili hrabrost.
Taj put sam ja odabrao.

Teži put je da stvaraš lepotu. Nisam do sada
shvatio šta je za to potrebno, ali to je,
mora biti, neka muka, nezadovoljstvo…
A takvi ljudi su dosadnjakovići.»

This entry was posted in Knjige. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

