Spasavanje leta ili Sinđelićeva 40b

U leto 2013. odlučih da se što bolje sačuvam od budalaština, naročito onih koje sam pravim. Već sam se upleo u rad na tri albuma Jesenjeg Orkestra sa tri potpuno različite grupe muzičara u tri grada. Jedan bogato aranžirani studijski u Pančevu, jedan ritamibluzgaražni u Beogradu, a čekao me je i nastavak albuma Folklor u Novom Sadu. Da, Orkestar se geografski i prostorno poprilično proširio, na moju radost. A leto je kao sapun, malo ga stisneš, pa sklizne iz ruku na pod. Kako sam znao da jesen donosi samo putovanja i duga izbivanja iz kuće, a da skoro neću završiti nijednu od tri opisane zbirke pesama sa pevanjem, sve u cilju održavanja zdravog razuma, opremio sam kuću mojih roditelja sa najjednostavnijom opremom za snimanje i počeo tonski da beležim pesme. Sam. Da ne gnjavim nikoga, da držim nekako tempo i da se dobro zamorim. Tako malo ukrotih leto, ukrotih i telo, a broj pesama se povećavao. Kada je avgust istekao, taman ostade njih jedanaest. Neke sam pozajmio od drugih albuma, deo smislio posebno za ovaj, a tu je i nekoliko igranja sa tradicionalima. Postadoše četvrti album Jesenjeg Orkestra koji nazvah „Sinđelićeva 40b“ po adresi na kojoj su pesme snimljene.

Za jednu od njih sam napravio video. Radi se o staroj pesmi „Lakše, lakše moj konjiću“ sa kojom sam se poigrao i jedva primetnim intervencijama na tekstu značajno izmenio prvobitni smisao tog napeva. Smatram da je tradicija živa samo ukoliko je koristiš sasvim slobodno. I ta pesma je, zapravo, dobar primer onoga što volim da pravim.

Spisak pesama na albumu sledi:

Ka slobodi
Kad se setim da moram umreti
Ikebane
Drhtava srca
Predajem se
Stojan si viče
Gospodin na vratima
Pustinja
Lakše, lakše moj konjiću
Zveket srca
Đavolji prst

Album će biti objavljen do kraja oktobra na internetu. To je ideja. Videćemo. Jesen je.

This entry was posted in Jesenji Orkestar. Bookmark the permalink.

One Response to Spasavanje leta ili Sinđelićeva 40b

  1. Pingback: Sinđelićeva 40b | Daniel Kovač

Leave a Reply

